Marketing – ten termin na dobre zadomowił się w naszym
języku. Każdy zapewne go słyszał i ma chociażby mgliste pojęcie o tym, co on
oznacza. Do czego tak naprawdę przedsiębiorstwom potrzebny jest marketing?
Otóż wszystkie firmy funkcjonujące na rynku łączy jedno:
chcą osiągać określone cele biznesowe, czyli – krótko mówiąc – generować zyski.
W warunkach gospodarki rynkowej nie jest to jednak łatwe, ze względu na dużą
konkurencję. Aby sprostać temu zadaniu, z pomocą przychodzi marketing. Jest to
pojęcie definiowane na różne sposoby. Niekwestionowane autorytety: Philip
Kotler i Kevin Lane Keller, wyjaśniają bardzo prosto, iż marketing to nic
innego jak działania polegające na zidentyfikowaniu i zaspokojeniu ludzkich
potrzeb. Ktoś mógłby się oburzyć: jak to? Przecież przede wszystkim chodzi
tutaj o to, aby firmy zarabiały jak najwięcej! Jeżeli jednak głębiej
zastanowimy się nad istotą marketingu, dojdziemy do wniosku, że jedno nie
przeczy drugiemu. Oferując konsumentom produkty odpowiadające ich potrzebom,
przedsiębiorstwa mają szansę sprzedawać więcej, czyli również więcej zarabiać.
„Zaspokajać potrzeby, osiągając zysk” – to najprostsza
definicja, która najlepiej wyraża ideę marketingu. Można by dużo mówić o
zasadach, instrumentach i strategiach marketingowych, jak również o rodzajach
marketingu. Warto się jednak pochylić nad wyspecjalizowanymi firmami,
zajmującymi się realizacją poszczególnych zadań marketingu. Jak choćby agencja kreatywna reklamowa – firma,
realizująca kompleksowe kampanie reklamowe, jak również pojedyncze reklamy
produktów. Reklamy mają obecnie dużą siłę przekonywania. Agencja reklamowa jest
więc podmiotem ważnym na rynku. Agencja brandingowa to firma prowadząca szereg
działań, mających na celu wykreowanie i utrwalenie profesjonalnego wizerunku
klienta, jego produktu lub usługi.
Agencja brandingowa w praktyce realizuje zadania podobne do
tych, którymi zajmuje się agencja reklamowa. Podsumowując: różnorodne działania
z zakresu marketingu przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności firmy na
rynku oraz jej sukcesu.