Saturday, September 25th, 2021

Zaspokajać potrzeby, osiągając zysk

Marketing – ten termin na dobre zadomowił się w naszym języku. Każdy zapewne go słyszał i ma chociażby mgliste pojęcie o tym, co on oznacza. Do czego tak naprawdę przedsiębiorstwom potrzebny jest marketing?

Otóż wszystkie firmy funkcjonujące na rynku łączy jedno: chcą osiągać określone cele biznesowe, czyli – krótko mówiąc – generować zyski. W warunkach gospodarki rynkowej nie jest to jednak łatwe, ze względu na dużą konkurencję. Aby sprostać temu zadaniu, z pomocą przychodzi marketing. Jest to pojęcie definiowane na różne sposoby. Niekwestionowane autorytety: Philip Kotler i Kevin Lane Keller, wyjaśniają bardzo prosto, iż marketing to nic innego jak działania polegające na zidentyfikowaniu i zaspokojeniu ludzkich potrzeb. Ktoś mógłby się oburzyć: jak to? Przecież przede wszystkim chodzi tutaj o to, aby firmy zarabiały jak najwięcej! Jeżeli jednak głębiej zastanowimy się nad istotą marketingu, dojdziemy do wniosku, że jedno nie przeczy drugiemu. Oferując konsumentom produkty odpowiadające ich potrzebom, przedsiębiorstwa mają szansę sprzedawać więcej, czyli również więcej zarabiać.

„Zaspokajać potrzeby, osiągając zysk” – to najprostsza definicja, która najlepiej wyraża ideę marketingu. Można by dużo mówić o zasadach, instrumentach i strategiach marketingowych, jak również o rodzajach marketingu. Warto się jednak pochylić nad wyspecjalizowanymi firmami, zajmującymi się realizacją poszczególnych zadań marketingu. Jak choćby agencja kreatywna reklamowa – firma, realizująca kompleksowe kampanie reklamowe, jak również pojedyncze reklamy produktów. Reklamy mają obecnie dużą siłę przekonywania. Agencja reklamowa jest więc podmiotem ważnym na rynku. Agencja brandingowa to firma prowadząca szereg działań, mających na celu wykreowanie i utrwalenie profesjonalnego wizerunku klienta, jego produktu lub usługi.

Agencja brandingowa w praktyce realizuje zadania podobne do tych, którymi zajmuje się agencja reklamowa. Podsumowując: różnorodne działania z zakresu marketingu przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności firmy na rynku oraz jej sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *